Lahtiset

Tällä sivulla voit tutustua verkkokauppamme toimitusehtoihin. Ehtoja on tarkistettu viimeksi 9.10.2023.

Yleistä verkkokaupasta

Verkkokaupan tuotteita myy Huopaliike Lahtinen ay, y-tunnus 0862713-1. Myymme tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille Suomeen, EU-alueelle sekä Norjaan ja Sveitsiin. Yritysmyyntiä varten ole yhteydessä asiakaspalveluun, asiakaspalvelu@lahtiset.fi. Tuotteet toimitetaan valmistajan varastosta Suomesta. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron, mutta eivät lähetyskuluja. Arvonlisäveron määrä lasketaan toimitusosoitteen perusteella. Pidätämme oikeuden hintojen ja lähetyskulujen muutoksiin.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan pääsääntöisesti internetin välityksellä osoitteesta lahtiset.fi/kauppa verkkokauppajärjestelmän avulla.

Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut sekä tilatut tuotteet.
Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä.

Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Sivuillamme olevan käyttäjätilin kautta rekisteröityneet asiakkaat voivat tarkistaa tilauksen sisällön.

Toimitamme tuotteet kun maksusuoritus on hyväksytty. Emme toimita tuotteita postiennakolla.

Maksupalvelutarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
www.paytrail.com 

 

Toimitusaika

Tilausten normaali käsittelyaika on 1–3 arkipäivää, lisäksi kuljetusaika, 1–2 arkipäivää Suomeen, noin 3–5 arkipäivää ulkomaille. Toimitamme tuotteita lähes jokaisena arkipäivänä. Ruuhka-aikoina (esim. joulunaika) käsittelyajat voivat olla pidempiä.

Toimitustapa ja lähetyskulut

Lähetyskulut sisältävät toimitus- ja pakkauskulut. Voit katsoa lähetyskulut valittuasi ostoskorin maksu- ja toimitustavan. Toimitamme tilaukset Suomeen Postnordin tai Matkahuollon pakettina, lähetystä voi seurata lähetystunnuksella. Muun EU-alueen lähetykset kuljettaa GLS ja myös näiden lähetysten kulkua voi seurata lähetystunnuksella. Ulkomailta mahdolliset vaihto- tai palautuskulut maksaa ostaja, kotimaassa palautus on maksuton.

Lahjakortit

Lahjakortit ovat GiftUp-järjestelmässä ja niiden maksaminen onnistuu Stripe tai PayPal -maksunvälittäjien avulla. Lahjakortin saldon voi tarkistaa lahjakortti-sivulla. Lahjakortti käy maksuvälineenä sekä verkkokaupassa että tehtaanmyymälässä.

Vaihto- ja palautusehdot

Asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus.

Vaihtamista varten voit toimittaa tuotteet meille Postnordin tai Matkahuollon kautta. Liitä lähetykseen mukaan vaihto-ohjeet:

  • nimesi, osoitteesi, puhelinnumerosi ja sähköpostiosoitteesi
  • lähetyslista tai sen kopio
  • mitä vaihdetaan ja mihin

Palautusoikeus koskee vain käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Pelkkä tavaran noutamatta jättäminen tai palauttaminen ei riitä, vaan peruuttamista varten pitää tehdä myös peruuttamisilmoitus.

Peruuttamisilmoituksen voi tehdä vapaamuotoisena joko sähköpostitse tai tuotepalautuksen mukana, siitä pitää kuitenkin löytyä seuraavat tiedot:

  • nimesi, osoitteesi, puhelinnumerosi ja sähköpostiosoitteesi
  • tilinumerosi
  • lähetyslista tai sen kopio

Palautusosoite:

Huopaliike Lahtinen ay
Partalantie 267
42100 Jämsä
info@lahtiset.fi (saapumisilmoitusta varten)
+358 40 702 5537

Kotimaassa paketin voit lähettää maksutta joko

Postnordin kautta: liimaa vain pakettiin mukana tullut palautusosoitekortti ja jätä paketti automaattiin tai toimipisteeseen, lisätietoa: www.postnord.fi/vastaanota/palautukset

tai

Matkahuollon kautta palautuskoodilla 9527008.
lisätietoa: matkahuolto.fi/paketit/palauta-paketti

Emme vastaanota palautuksia yli 14 vrk kuluttua toimituksesta. Kun palautus on hyväksytty, rahat palautetaan käyttämäsi maksujärjestelmän avulla suoraan tilillesi tai maksukortillesi palautuksen vastaanoton ja käsittelyn jälkeen.

Ongelmatilanteet kuljetuksessa sekä vialliset tuotteet

Mikäli lähetyksen epäillään vaurioituneen kuljetuksessa on siitä huomautettava kuljettajalle tuotetta vastaanottaessa.

Mikäli asiakkaalle on toimitettu väärä tuote tai toimitus on puutteellinen, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä välittömästi osoitteeseen asiakaspalvelu@lahtiset.fi tai puhelimitse (014) 768 017.

Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä viimeistään 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta.

Muuta

Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.